Seminarium om alkoholnormer på arbetsplatsen hos Ljung & Sjöberg i Stockholm
– exklusivt för partneravtalskunder

Rädsla för att felaktigt ”anklaga” någon för att ha alkohol- eller drogproblem är ofta så stark att medarbetare nästintill dricker sig till döds innan chefer vågar agera. Och av rädsla för att bli dömd, stigmatiserad och missförstådd väljer många medarbetare att aldrig tala med chefen om oron för sin alkoholkonsumtion.

Den 6 oktober föreläser Anna Galin om hur vi kan bryta de normer som bidrar till att så många medarbetare med alkoholproblem aldrig får den hjälp de behöver.

Passa även på att mingla, träffa andra kunder samt alla oss ”Ljung & Sjöbergare”.

Hjärtligt välkommen önskar vännerna på
Ljung & Sjöberg!

Föreläsaren Anna Galin är civilekonom i grunden och har lång erfarenhet av normkritiskt arbete. I sitt dagliga arbete projektleder hon en kampanj där målet är att på ett konkret sätt öppna upp för nya tankebanor gällande alkohol- och drogfrågor.

SAGT OM ANNA

"Med stor kunskap och smittande engagemang får Anna med sig sina åhörare och skapar eftertanke”

“Anna är engagerad och räds inte att utmana sin omvärld, vilket både är tankeväckande och uppfriskande."

Målgrupp

Seminariet riktar sig till dig som arbetar som chef, inom HR, har personalansvar eller arbetar med rehabiliteringsfrågor.

Tid & Plats

Tid: 6 oktober kl 08:00-10:00
Frukost serveras 08:00 - 08:30
Föreläsningen pågår 08:30 - 09:30

Plats: Ljung & Sjöberg, Munkbron 1, Gamla stan i Stockholm

OSA

Anmäl ditt och dina kollegors intresse senast den 25 september till This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Begränsat antal platser.