Seminarium om spelberoende hos Ljung & Sjöberg i Stockholm
– exklusivt för partneravtalskunder

Välkomna till ett seminarium som ger ökad kunskap om ett växande folkhälsoproblem – spelberoende, en sjukdom med konsekvenser i arbetslivet.

Överdrivet spelande om pengar påverkar individens hälsa och livskvalitet, samt även produktivitet och arbetsmiljö negativt. Det är få som själva söker hjälp, istället slutar det ofta med en "krasch" där det uppdagas att personen har lurat sig själv, arbetsgivare och anhöriga.

Den 25 augusti föreläser Thomas Nilsson om spelproblematik för att öka kunskapen hos dig som vägleder andra personer i ditt arbete.

Passa även på att mingla, träffa andra kunder samt alla oss ”Ljung & Sjöbergare”.

Hjärtligt välkomna önskar era vänner på
Ljung & Sjöberg!

Thomas Nilsson har engagerat sig i beroendefrågor sedan 70-talet. Han har arbetat med samt utvecklat vård och behandling för personer med alkohol- och drogproblem. Sedan 1987 har han arbetat med frågor kring spelberoende, både som behandlare, entreprenör, forskare, utbildare, föreläsare, rådgivare, lobbyist och allmän tyckare.

Vidare har Thomas bland annat utvecklat stödlinjen för spelberoende och deras anhöriga i Sverige, kamratstödsgrupper samt utbildningar för professionella inom socialtjänst, psykiatri och kriminalvård.

SAGT OM THOMAS
"Engagerad och vet vad han pratar om.”

“Den bästa föreläsningen jag varit på om beroende i allmänhet och spelberoende i synnerhet.”

"Spännande åsikter om spel och vad mycket jag lärde mig som jag inte visste."

Målgrupp

Seminariet riktar sig till dig som arbetar som chef, inom HR, har personalansvar eller arbetar med rehabiliteringsfrågor.

Tid & Plats

Tid: 25 augusti kl 08:00-10:00
Frukost serveras 08:00 - 08:30
Föreläsningen pågår 08:30 - 09:30

Plats: Ljung & Sjöberg, Munkbron 1, Gamla stan i Stockholm

OSA

Anmäl ditt och dina kollegors intresse senast den 18 augusti till This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Begränsat antal platser.